Metoda Student-Centric je inovativním pohledem na vzdělávání. Co v praxi obnáší a kde se s ní v Česku můžete setkat?
Co je Student-Centric Learning
Student-Centric Learning nebo metoda Student-Centric je orientovaná na studenty. Vzdělávající se jedinec se v takovém případě stává aktivním spolutvůrcem vlastního vzdělání a zapojuje se do rozhodování o tom, co, kdy a jak se bude učit.
Zásadní výhodou je, že tímto způsobem dotyčný nejen nabývá požadované teoretické znalosti, ale učí se i praktické dovednosti sebeřízení a posiluje vlastní zvídavost a kreativitu. Citelná je též rozvíjející se flexibilita a adaptabilita. Student-Centric Learning rovněž pomáhá studentům rozvíjet jejich schopnosti kritického myšlení a sebereflexe.
Přirozeně do procesu učení rovněž vstupuje faktor spolupráce. Kooperovat se jednotlivec učí se svým učitelem i s ostatními studenty. Role vyučujícího není a nemůže být ani v tomto mechanismu přirozeně zcela potlačena. Kantoři pomáhají tento proces řídit, ale obsah, načasování a motivace již závisí na samotných studentech.
Metoda Student-Centric odmítá pasivitu
Díky tomu může student získávat během procesu učení relevantní informace. To mu následně umožní významněji růst a naplňovat své vzdělávací cíle. Zohledněny jsou nejen individuální potřeby, ale také schopnosti konkrétních individualit.
V Česku se stále ještě převažuje přístup odlišný, kdy se student stává činitelem pasivním, který pouze přijímá informace. Student-Centric učení lze přitom považovat za vysoce efektivní a zároveň motivující.
U pokrokově navrženého systému vzdělávání by tak měl tento princip být začleněn zcela samozřejmě. Evropská akademie vzdělávání je moderní institucí, která reaguje na nejnovější trendy uplatňuje právě individualizovanou formu výuky.
Své studenty vzdělává distanční formou s převažujícím podílem e-learningu a zapojením dalších moderních metod. Zároveň však velmi striktně definuje vlastní kvalitativní standardy a snaží se tak vytvořit pomyslný průsečík inovativních postupů a zároveň těch tradičních a osvědčených postupů ve formě osobních konzultací.